roadtotanzania.reismee.nl

Way to & de eerste dag

Mambo!

Maanden lang heb ik hiernaartoe geleefd en gister was het dan eindelijk zo ver! Rond 6 uur in de ochtend ben ik met paps en mams naar Schiphol gereden. Eenmaal daar was er al aardig wat bedrijvigheid dus we gingen meteen op zoek naar de bagage check-in zodat ik die vast kwijt was. Daarna hebben we samen een bakkie pleur gedronken, maar daar kwam ook het moment van afscheid nemen voor vier weken. Het viel me gelukkig mee en ik was vanaf dat moment alleen, op naar de gate! In het vliegtuig had ik een mooi plekje aan het raam dus dat betekende: bijna de hele reis mooi uitzicht Aan eten en drinken geen gebrek, want we kregen van alles en nog wat tijdens de vlucht. Én dat smaakte ook nog, want dat is altijd maar een verrassing Na een veilige vlucht met een gezellige Amerikaanse buurvrouw uit Indiana en af en toe wat turbulentie, ben ik veilig geland in Arusha. Eenmaal uit het vliegtuig kwam ik meteen in de tranquilo sferen terecht. Bij de visumaanvraag stond een lange rij, toen dat geregeld was, moest ik ook nog in de rij voor de paspoortcontrole. Ze werkten op hun dooie gemakkie door en sloften zo af en toe wat heen en weer. Na een uur kon ik mijn bagage dan eindelijk van de band afhalen. Of toch niet? Want alles was al mooi van de band afgehaald en op de grond gezet, de logica ontbrak me even... Afijn toen ik mn spullen had gevonden, liep ik naar buiten en daar stond Sia (de supervisor) mij al vrolijk op te wachten. Ik werd vriendelijk onthaald en nadat ook Christina (Duitse kamergenootje) was gearriveerd konden we richting Arusha rijden. Na ongeveer een uur op hobbelige wegen gereden te hebben, waren we op de plaats van bestemming: het volunteer house. We werden naar onze kamer gebracht waar we alles rustig uitgepakt hebben & de klamboe opgehangen, was het wel tijd om te gaan slapen. Vanochtend werd ik lekker uitgerust wakker, maar wat was het koud. Na 2 maanden 25 graden of meer gewend te zijn, is wakker worden met 14 graden toch wel even wennen. Ik ging maar eens naar beneden waar het ontbijt al klaarstond en de andere vrijwilligers een voor een kwamen binnendruppelen. Vervolgens zijn Christina, Lisa, Noortje en ik met Sia aan de oriëntatiedag begonnen. We zijn met de dala dala (kleine, volgepropte busjes) naar het centrum gereden. Daar hebben we onze simkaart geregeld en Tanzaniaanse Shillings gepind. Daarna zijn we bij de Masai- en central market geweest. De eerste is een markt met vooral toeristische producten en de tweede is een versmarkt. Ofja vers, de vis lag soms al lekker weg te rotten in de zon dus je kunt je vast voorstellen hoe lekker dat rook...Daarnaast hebben we nog wat boodschappen gehaald en toen was het tijd om weer terug te gaan naar het Volunteer house. Geen tijd om de indrukken te laten inwerken, want we hadden meteen een Swahili les met een groot deel van de groep, erg leuk! ‘S avonds hebben we rijst met groenten gegeten, net als ‘s middags trouwens haha. Dat is wel even wennen, maar in het huis voel ik me thuis en we hebben een super gezellige groep, dus hakuna matata Morgen kan ik nog niet naar het project, de volunteering permit is nog niet klaar namelijk. Dus het wordt een hiking excursie of zwemmen in de hot springs, in ieder geval weer een mooie dag!


Kwa heri


PS. De simkaart is met een Tanzaniaans nummer, dus je kan me alleen appen op m’n gewone nummer


Reacties

Reacties

Paps en mams

Hoi Schat,
Wij hebben gisteren en vandaag natuurlijk al het voorrecht gehad om e.e.a te vernemen. Wat heerlijk om zo een beter beeld te krijgen. Dat geeft ons rust en een goed gevoel. Gaat het jou goed, dan ons ook. Voor nu laten wij het daar even bij, want morgen spreken wij elkaar. Een dikke kus en lieve groet van mama en papa

Lieke, Lia, Elle - team VW

Wat een leuk eerste verhaal Mariëlle! Fijn dat je een leuke groep hebt en dat de eerste dagen goed verlopen. Hopelijk is het visum ook snel klaar en kun je morgen aan de slag. Veel plezier vandaag!

Mariëlle Lucas

Dankjewel team Travel Active! Als het goed is, is het vanmiddag klaar en kan ik inderdaad morgen beginnen ?

Marjon Kemna

Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen. En dat je je thuis voelt op je nieuwe plek!! Heel veel plezier bij alles wat je doet daar.................Succes!!!

Mariëlle Lucas

Dankjewel Marjon!!

Yvonne

Hè lieffie!

Wat fijn dat je veilig over bent!!! Heerlijk ! Een hele onderneming en al veel nieuws meegemaakt. Echt iets voor jou! Altijd afwachten wat je aantreft en wie je ontmoet maar het is goed zo te lezen, super.
Liefs van mij ?

Andre Diepenmaat.

He donderskop,
Hoe gaat het met je in Tanzania al veel gezien en meegemaakt tijdens je verblijf daar??
Wat een super mooi verhaal had je op jou reisblog geschreven,zo te zien heb je leuke mensen om je heen.
Ik wens jou ook namens mijn meisje heel veel plezier,geweldig dat je dit doet!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!